Isnin, 2 Mei 2011

nak share sesuatu

seperti biasa
assalamualaikum n salam sejahtera n salam sihat sentese kepada anda yang sedang membace entri kali nie.
aku harap korang sentese sihat yer. 
ok sebelum tu aku nak ucapkan selamat pengatin baru kepada pengantin baru
selamat menyambut hari jadi kepada sesape yang berkenaan 
selamat menyambut anak baru kepada sesape yang berkenaan
selamat bertunang kepada sesape berkenaan
dan salam selamat kepada yang sedang membace.
ok hari nie tajuk kite " nak share sesuatu"
ape yang sesuatu tu?
ok kalau nak tahu kene bace sampai habis
tapi kalau tak nak bace pun tak pe.
*ayat merajuk
berbalik kepda tajuk tu ok
blog aku nie sekarang dh berusie sebulan.
kalau baby yang berusie sebulan tu dh pandai berjalan ke belum?
mesti la tak kan.?
*anggukan kepala anda
tapi blog aku nie dah sebulan n follower pun semakin hari semakin bertambah.
tenz kepada anda yang sudi menfollow blog saye
dan tak lupe jugak yang sentiase berjalan dari blog ke blog.
dan anda sudi jugak menjenguh blog yang masih serba kekurangan nie
*sambil buat muke terharu
kalau sudi follow-follow la yer.
aku pun macam blogger lain jugak sentiase berjaln-jalan
dan kalau berkenan akan menfollow la.
sambil aku berjalan-jalan tu aku terserempak la blog yang menceritakan pengalamn dia.
memang aku gelak sorang-sorang la bace blog dia tu.
dia  komen pasal blogger perempuan yang sentese hendak mengatekan mereka tu duk kapel.
ade tu sampai tak boleh hidop kalau pakwe takde
tapi nak buat camne ade jugak la sesetengah perempuan macam tu.
tapi aku tak de pengalamn so aku tak leh la nak share bagaimane perasaan mereke yang berkenaan
aku nak share ape lagi ea?
ok pasal cardigan
aku ade la beli bende alah tu.
tapi incik acik marah aku pakai bende alah tu.
uhuk uhuk uhuk sedihnye
aku baru nak bergaye sikit dah ditegur.
tapi takpe demi abang kesayangn ku itu
akan ku sumbat cardigan itu kedalam kotak.
*tengh sedih nie
seterusnye aku nak share mengenai ketidakpuasan hati aku
dulu aku minat sangat nak kumpol novel.
tapi sejak lately nie aku minat aku tu dah kurang sikit
ade dua sebab.
yang pertama:
aku kekurangan duit untuk beli novel
maklumla aku sekarang penganggur yang tak bertauliah
yang kedua:
aku tak suke hero n heroin novel
tau sebab ape?
sebabnye kalau yang jadi hero tu mesti la seorang yang
-badan ala-ala jehan miskin
-muke ala-ala fahrin ahmad
-pandai ala-ala mr.bean shaheizy sam
-mesti sorang anak orang kaye
-dan sume yang baik-baik la

lepas tu kalau heroin plak mesti la seorang yang
-cantik ala-ala lisa surihani
-comel ala-ala sharifah amani
-sopan santun ala-ala amy mastura
-badan solid macam erra fazira
-seorang yang lemah lembut macam siti nurhaliza
-yang penting kene pandai
-kalau si hero miskin heroin mesti kaye
- dan sume yang baik la

aku belum lagi pernah jumpe novel yang menceritakan muke hero novel macam 
muke mr.bean kew, macam abon ke(tapi ensem ape abon tu)
yang heroin tu tak pernah menceritakan
muke macam aku kew(aku lawa ape)
*perasaan sungguh.
tapi kalau korang pernah jumpe tak tau la 
nie berdasarkan pemerhatian aku la.
setiap kali aku bace novel yang tu la yang sentiase ditekankan.
*sori la kepada sesape yang berkanaan ok
nie hanyalah pandangan saye
ok la selamat mebace

tenz coz sudi bace sampe abiz. ngeh3.

Tiada ulasan: