Isnin, 28 Mei 2012

maaf?

ok tajuk hari ni dah maaf kn? yup maaf. ayat yang biasa kite dengar bile orang buat salah. "sori la wei aku salah", "maaf la aku tak sengaja buat macam tu" dan sebagainya. yup aku akui ucap kata maaf tu memang senang kan? tapi adakah nak bagi kemaafan tu sesenang ucap kata maaf tu? yang tu aku serng fikirkan. adakah si pemaaf tu ucapkan "ya la aku maafkan ko" but kat mulut je macam tu then kat hati kata lain. tapi bukan semua oarang yang macam tu. sebab ada yang sesetengah manusia cepat memaafkan sesorang tu..
 tapi aku ni lain sikit.. lain? macam mana la lain tu yer? aku memang senang ucapkan kata maaf. walaupun kadang-kadang tu masalah tu bukan berpunca dari aku pun tapi aku akan ucapkan jugak kata maaf tu. ye la macam aku kata tadi senang je untuk kite ucapkan kata maaf kan. tapi ada juga sesetengah manusia lain yang memang sukar untuk ucapkan kata maaf tu. sebab bagi mereka bukan besar pun hal yang dia buat. dan aku jugak seorang yang sukar bagi kemaafan jika perkara tu memang sakitkan hati aku memang kemaafan tu susah untuk aku bagi. yup sebagai contoh someone telah mengeposkan kat fb yang mengatakan si dia sudah ada tahap membenci kat korang.? korang akan maafkan ke si dia tu? aku memang tak kan maafkan la. dah dia memang dah bencikan kat kita takkan la kita nak terhegeh-hegeh nak mintak maaf kat si dia tu kan? lepas tu siap mengadu kat semua orang yang dia tu benci kat kita then tetiba dia nak cakap dengan kita pastu kita pun buat macam biasa. hello tu bukan aku la. kalau aku tau yang awak dah mula benci kat aku jangan harap aku akan maafkan awak and akan berbual-bual ngan awak macam biasa ya. harap maklum la. kalau awak dah mula benci kat aku, aku pun akan belajar untuk membenci awak. harap maklum untuk kali kedua. kalau aku ada buat salah tolong la tegur jangan terus membenci. ingat tau bila kita benci kat seseorang belum tentu orang lain takkan membenci kita. ingat tu tau untuk si dia yang sedang membaca entri ni. then aku tak kan hiraukan lagi. bye. aku harap aku la orang yang terakhir yang awak benci untuk sepanjang hidup awak ni.
tenz coz sudi bace sampe abiz. ngeh3.

Tiada ulasan: