Rabu, 20 April 2011

kenangan

wau tajuk aku hari nie bez siket ok. bez bagi aku la. aku baru jew perasan yang entri2 aku sebelom nie banyop kesalahan ejaan. bakpe la korang dop tegor aku. malu aku dibuatnye. ~toink3~  wah trademark baru. ok sebelum aku terus merapu aku nak bagi salam dulu ok. ASSALAMUALAIKUM n SALAM SEJAHTERA. wah sopan gitu. anda blake sume sihat dop? aku always sihat ALHAMDULILLAH. aku pom harap korang sihat sentiase. aku tao korang sentese tertunggu-tunggu entri aku kn kn. mesti korang kate "ade aku kesah" @ "hek eleh macam la blog die bez sangat sampai duk tunggu". ikut suke aku la nak tulis  taip pape pom niekan aku punye blog. ~toink3~ panjang berjele aku punyer pendahuluan malam nie. bangge plop rase.

ok aku nak citer pasal kenangan aku time tadika
mase tadika aku seorang yang pendiam 
caye dop?
lau dop caye sile bertanye kat cikgu tadika aku.
~toink3~
berbalik kepada kenangan aku mase tadika 
aku dop tau pasal ape cikgu aku boleh pilih aku untuk jadi penari
tapi aku tahu sebab ape cikgu tue pilih aku.
sebab aku salah satu budop yang comel dalam ramai-ramai.
~ngeh3~
bukan perasaan tapi kenyataan.
lepas tu tiap-tiap kali abih time blajo aku kami mesti berlatih menari plop
mase berlatih tu
aku la yang paling teruk kene maroh 
sebabnye aku tak dop seni langsung untuk menari
bukan saloh aku tapi saloh cikgu tu pilih aku.
(wah siap tak mau ngaku saloh nie)
tapi hasil usaha keras aku tu
akhirnye tangan n kaki aku pon dapat la di lembutkan.
sekian untuk kenangan mase tadika.

seterusnye kenangan semase aku sekolah rendah ok
memang time tu aku budop yang rendah
antare kenangan yang aku ingat-ingat lupe.
mase tu aku darjoh 2
so maso tu blajo pasal bende
so mase tu aku sorang yang sangat koya n always berangan
untuk dipendekan  cerita cikgu suruh aku bagi satu contoh bende yang aku tao
mase tu aku takut jgop la 
mase tengoh takut tu.
tetibe jew budop laki yang duk sebelah aku tu 
dengan bangge menolong aku
wah aku nie yang pandai sangat percaye la
tao dop budop cerdik pandai tu bagi jawapan ape.
"aiskrim"
hmm ape lagi abih sume ahli kelas tu suke termasuk la 
cicok, semut n anai-anai
memang malu sesangat.
bertuoh kawan gitu
lau sekarang aku dapat die aku rendam die dalam laut suruh jadi bersih siket.
untuk sekolah rendah dh abih
banyop lagi sebenornye
tapi aku malas nop taip 
sebab 7 hari 9 malam belum tentu abih

sekarang untuk sekolah menengh plop
aku ingat lagi mase tu aku form 5
aku g makmal kimia untuk blajo kimia la bukan nok blajo addmath plop
hari tu aku dapt sindrom gatal- gatal tangan
bile masuk makmal tu 
aku g la kat tempat cikgu aku tu 
mesti la kat depan sekali
time tu  1/2 kwan-kawan aku dop masuk lagi
jeng jeng jeng
time aku g kat meje cikgu tu
cikgu aku tue memang macam tak dop mood
aku ie kunun-kunun nak bermenje ngan cikgu tu
aku pun buke la paip kat meje cikgu tu.
ngeh3
aku tak sangke pulop air dari paip tu terpancut kat  cikgu comel aku tu
then korang tau la kn kan camne jadinye
abih basoh la cikgu comel aku tu
aku kene jugop tapi siket jew
hari tu dalam sejarah aku berbuat begitu kepada cikgu ku yang cumel
~toink3~
malu jugop aku sebab cikgu cumel tu maroh kat aku.
maroh pom maroh2 manje dalam keadaan muke meroh
huhuhuhuhuuu
memang bez moment tu.
banyop lagi sebenornye tapi aku malas nak taip dh
rajin jew nk pegi skolah

sekian untuk kenangan malam nie
bubye
jumpe lagi yer
lau ade pape jum mesej kat kotak jerit yer
eppy always

p/s: adik2 yang masih blaja tu buat rajin2 tau 
setiap  hari di sekolah boleh dijadikan kenangan 
jadi la mcm akak 
rajin je pegi skolah
~toink3~
tipu jew yang rajin pegi  skolah tu
ngeh3
_sekian_

tenz coz sudi bace sampe abiz. ngeh3.

2 ulasan:

RHI berkata...

kalau ingatkan kenangan waktu sekolah dulu rasa macam nak sekolah kembalikan....tp semuanya dah berlalu, kawan2 pun entah kemana

cik_izatul berkata...

yup. kenangn mase skolah memng bez. tp tu la sekarang dh bwak hal masng2.